Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
Luhaine, a varázsló
(Könyv szereplő)
Küldd el képeslapként!
Luhaine, a varázsló a Sziklakürtőnek nevezett mágikus börtön lépcsőjénél. Több hatalmas, gonosz lényt is zártak ide az idők folyamán, pl. a Ködszellem is itt raboskodik.
Nézz szét a galériában!
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Karakter reinkarnáció - tárgyak
Paklibemutató: Tarrgeth

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47290)
Lapötletek (65088)
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások (7)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9489)
HKK Kiadói tervek 2025 (19)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8236)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 |
Nézet:
'Barátom, az őslich' ?
 
Én csak Egyedi verseny-nek hívnám. XD
 
Pedig jó lenne, mert én szeretnék egyszer egy ilyet tartani valamikor. Te találtad ki, úgyhogy neked kéne elnevezni.
 
Ja én is így gondoltam, a játékosok ellenőrizhetik egymást. Nevet nem találtam ki.
 
Értem, ez is érdekes formátum. Csupán annyi a gond vele, hogy ha nincs ott valaki, aki leellenőrzi, hogy tényleg legyőzte-e a játékos az Őslich-et, akkor simán azt hazudhatják a játékosok, hogy legyőzték. Ezt úgy lehetne elkerülni, hogy miután a játékosok játszottak egymással, egyszer az egyik játékos, utána pedig a másik játékos irányítja az Őslichet, végig követve a másik játékos körét, hogy valóban le tudja-e azt győzni. Így ugyanannyi időbe kerül lebonyolítani egy fordulót, mint egy hagyományos formátumnál.

Egyébként találtál ennek a formátumnak valamilyen fantázia nevet? Ha valahol megrendezik, jó ha van neve.
 
Nem, A és B 1 meccset játszanak mint pörgősön, a lich ellen is 1-et.
 
A legyőzés pontosan mit takar? "A" és "B" egymás ellen-, valamint az egyes játékosok a lich ellen 3 meccset játszanak le összesen, hogy kijöjjön egy teljes fordulója a versenynek? Mert ha igen, akkor a 3 meccs egymás ellen, valamint a 3-3 egy időben lejátszott meccs összesen kb 6 meccs idejébe kerülne egy fordulón belül.
 
A játékosok 1 győzelmet kapnak ha legyőzik az ellenfelet, további egy győzelmet ha a lichet is. Ha A játékos legyőzi B-t és mindketten legyőzik a lichet, akkor az állás 2-1 (3 pont A-nak) . Ha B játékos legyőzi A-t, de a lichet nem és A igen akkor az állás 1-1 (döntetlen 1.5/1.5). Ha A legyőzi B-t, de utána egyikük sem győzi le a lichet akkor az állás 1-0 (3 pont A-nak). És így tovább.
 
Az Őslichek fokozatáról szóló szabály a jelenlegi formájában:

"Hatoldalú kockával dobd ki, az őslich a felsoroltak közül melyik képességét használja. Az első körben egy képességet használ, a további körökben kettőt (kijöhet egy körben többször ugyanaz a képesség is)."
"A leírt őslichek ún. 2. fokozatúak, ha túl erősnek bizonyul ellened, könnyítheted a játékot azzal, hogy csak 1 képességet használjon mindig (1. fokozat), ha túl könnyű, nehezítheted azzal, hogy 3 képességet használ a második körtől kezdve (3. fokozat). "

A szabályok szerint ez a három hivatalos fokozat létezik az Őslichekhez:

I. fokozat: 1. kör x1 dobás; 2. kör x1 dobás; 3. kör x1 dobás, stb.
II. fokozat: 1. kör x1 dobás; 2. kör x2 dobás; 3. kör x2 dobás, stb.
III. fokozat: 1. kör x1 dobás; 2. kör x3 dobás; 3. kör x3 dobás, stb.

Javaslom, hogy ez kerüljön be így egyértelműen az Őslich szabályokhoz, mert elég kesze-kuszán lett megfogalmazva, és nekem is kellett egy perc, amíg kibogarásztam, hogy ennek pontosan hogyan kellene működnie. Egy mókából újrakezdő játékos otthon nem biztos, hogy venni akarja majd a fáradtságot ehhez.
 
Akkor jókat tudtál dobni végig
Engem a hármas szintű Lichek már eléggé megizzasztottak. Főleg Maplaa volt kemény, amikor felváltva dobálta rám a drágítást és a manapusztítást.
 
Az, hogy ebből hogyan lesz meg egy versenyen a lejátszott 3 meccs, és hogyan döntjük el, hogy ki lett a győztes.
 
Egyet játszol az ellenféllel, majd utána egyet játszol az ellenfél lich-ével... Mi ezen a bonyolult?
 
mmint a "G" betűs lichet
 
én mikor felkerült a 2 lich, összedobtam egy tűzpaklit, a nekem meglévő (eléggé hiányos) lapokból. Az őslichet 6ból 6x eltettem úgy, hogy 3 képességet használt...
 
Ez már bonyolultabb. Egy versenyen hogyan csinálnád ennek a lebonyolítását? Akárhogy próbálkozok, nem tudok kitalálni egy olyan beosztást, amivel két játékost és 2 lichet ilyen formában össze lehet ereszteni. Leírnád ide egy ilyen forduló menetét?
 
Nem úgy gondoltam mint a páros versenyt hanem külön egyszer játékos egyszer papír ellen. Ha párban lennének az szerintem túl durva.
 
Ezt már írták mások is, tényleg jó ötlet.
Ráadásul a szabályokon sem kell túl sokat agyalni, egyszerűen a páros verseny szabályait kell használni, és a saját Lichemnek nyílván nem kell kisülnie rám, csak az ellenfelemre.
 
Van egy ötletem őslichek használatára egyedi versenyhez. Szerintem az nem az igazi ha a játékosoknak csak a narancssárga papírok ellen kell paklit összerakni. Azzal lehetne bonyolítani a helyzetet, hogy a játékosoknak egymás ellen is, és a paklijukhoz mellékelt őslich ellen is 1-1 meccset játszaniuk kell. Így a versenypakliknak több fronton is helyt kéne állnia.
 
Szerintem minden "rossz dobás" ellen úgyse nagyon lehet paklit összerakni. De azért nem látom legyőzhetetlennek egyiket sem, akkor sem ha egyedül mész neki.
 
Azért nem csak a drágítást tudják rádhajítani a srácok. Rendesen el vannak látva leszedésekkel, dobatásokkal, és mana pusztításokkal is, amik ha egymás után többször is kisülnek. Sőt, szerencsétlen dobások mellett Maplaa kinyírhatja az egész csapatot is, ha nem tudtok gyógyulni. Ha pedig ezt elhúzza a 8. köriég, akkor pedig instant bukó jár mindenkinek.
Nem olyan könnyű ezt megoldani, ha háromszor csinálja egy körben.
 
Kíváncsi leszek azért mennyire nehéz lesz kinyírni. Lövés/reakció kapásból nem kell a pakliba. A hálót ki lehet kerülni. Ha szerencséd van és nem dobod ki a drágítást akkor egyenes az út bármilyen tipusu végtelen kombóhoz.
 
Akkor olvasd el szépen az Őslich szabályát, a szabálylapok az Őslich ellen több játékos esetén csak saját magadra sülnek ki.
 
Érdekes ötlet de mivel az őslichnek nincsenek lapjai így minden probléma nélkül foghatsz egy bőség zavarát, második eséllyel ingyen előrántasz egy thuzad megszégyenítését a hálóra és ugyanugy megölöd kombóval mint a lámpát.

Ha pedig 4 játékos játszik akkor mind a 4 fogja a maga bőség zavaráját és fejenként 16 lapos kezdéssel kenterbe verik a szerencsétlen papírost.
 
Engem még egyik őslich sem érdekelt annyira, hogy végigolvassam, de szerintem az online verzióban nagyon is hasznosak lennének - nyilván kisebb módosításokkal -. Ha esetleg ismeri valaki, olyasmi lenne ez, mint a Naxx challenge a hearthstoneban. Szerintem fun lenne.
 
Még sajnos nem volt alkalmam kipróbálni ezt a játékot élesben, de amint sor kerül erre, beszámolok róla itt mindenképpen.
 
Először is szeretnék egy versenytípust bemutatni nektek, amit ma délután írtam össze a két első Őslich-hez. Ha valami észrevételed van vele kapcsoaltban, esetleg nem értesz egyet bizonyos részeivel, ne habozz írni ide és itt mindenki előtt megbeszélhetjük ezeket. Ha kapok elég jó módosító javaslatot, majd javítva közzéteszem az egészet még egyszer egyben, hogy meg legyen majd mindig egy helyen az erre kíváncsiaknak.


Őslich-es körverseny / Őslich Battle Royal

A lényege ennek a játéknak röviden az, hogy egy társaságban tudunk játszani az Őslich ellen, azonban tettem bele egy olyan csavart is, amivel az Őslich legyőzése utána a játék átalakítható egy hagyományos HKK körjátékká sok ember között. Ebben a játékban az Őslich által legyőzött játékosok is folytathatják a körjátékot legyőzése után, viszont valamekkora hátrányban részesülnek, amiért nem voltak jelen az Őslich megölésénél. Ezzel azt szeretném elérni, hogy legyen értelme játszani az Őslich legyőzése után is, és egy jó kis maratoni kártya partit csapni az összejövetelből. A szabályokat úgy hoztam létre, hogy ha ugyan egy vérkomoly versenyhez nem is, de egy miniversenyhez vagy baráti játékra ideális legyen a dolog, ugyanakkor el lehessen dönteni egyértelműen a játékosok helyezését, ha esetleg díjazás is lenne egy ilyen összejövetelen.

Háttértörténetnek képzeljétek azt, hogy egy, az Őslich-csel csatázó maréknyi mágust személyesítetek meg. Az ellene folytatott csata több bajtársatok életét követelte, akiket a Ghallai mágia segítségével a győzelmetek után képesek vagytok feltámasztani. Miután helyreállt az eredeti csapatotok, elkezditek egymás között felosztani az Őslich kincseit. Azonban a kincs átkozott volt, és akármilyen tehetséges mágusok is legyetek, a kincs átka alá kerültök, és kapziság lesz úrrá rajtatok. Mindenki magának akarja a kincset, és nem hajlandó osztozkodni. Ennek mindenki hangot ad, és a szóbeli csatározások rövid időn belül tettlegességig fajulnak. Először az egyikőtök támadja meg a másikat, majd sorra beszáll szépen mindenki és egy, a korábbinál is nagyobb és végeláthatatlan kavarodás keletkezik.

Remélem tetszeni fog ez a kis játék, amit az új Őslich-ek mellé találtam ki! Legalább négy főt ajánlok a játékhoz, a felső korlát pedig a csillagos ég.

Jó szórakozást kívánok, ha kedvet kaptál hozzá!


Sorsolás:
A játékosok véletlenszerűen kisorsolt csoportokba kerülve játszanak. Ezek létszáma a játékosok létszámától függ, de legalább 4 fő, és legfeljebb 8 fő ajánlott, hogy gördülékenyen menjen a dolog..
A játékosok javasolt beosztása a létszám változásának figyelembe vételével:
4 fő: egy 4 fős csoport.
5 fő: egy 5 fős csoport.
6 fő: egy 6 fős csoport.
7 fő: egy 7 fős csoport.
8 fő: két 8 fős csoport.
9 fő: egy 4 fős csoport és egy 5 fős csoport.
10 fő: két 5 fős csoport.
11 fő: egy 5 fős csoport és egy 6 fős csoport.
12 fő: két 6 fős csoport.
13 fő: egy 6 fős csoport és egy 7 fős csoport.
14 fő: két 7 fős csoport.
15 fő: egy 7 fős csoport és egy 8 fős csoport.
16 fő: két 8 fős csoport.
Stb.
A cél mindig az legyen, hogy minél több játékos kerüljön az egyes csoportokba, ugyanakkor az is szempont, hogy a játékosok száma arányosan legyen elosztva. Például 12 fő esetén nem egy 8 fős és egy 4 fős csoportot kell létrehozni, mert a 8 fős csoportnak nagyobb lesz az esélye legyőzni az Őslich-et, illetve a díjazás szempontjából is előnyben lennének.

Szabályok:
A játék szabályai a normális körverseny szabályainak felelnek meg, az Őslich-es szabályok figyelembe vételével.
A játékosok első feladata legyőzni az Őslichet.
Az Őslich az első körében egyszer-, a második körében kétszer, a harmadik körétől a nyolcadikig pedig háromszor dob hatoldalú kockával.
Az Őslich legyőzésének köre után folytatódik tovább a játék, azzal a különbséggel, hogy a játékosok célja innentől kezdve egymás legyőzése lesz. A verseny végeredményét úgy határozzuk meg, hogy a legkésőbb kieső játékosok előkelőbb pozíciókba kerülnek. Döntetlen esetén minden érintett játékos addig játszik egymás ellen külön kiemelve, amíg el nem dől a helyezésük. Ellenfélpontok híján, ha ez túl sok játékos lenne, akkor rendeznek egymás között egy pörgős mini versenyt.
A csoportok közötti eredmény egységesítését nagy létszámú játékosoknál úgy lehet kivitelezni, hogy figyelembe kell venni a még díjazható játékosok számát, és az összes csoportból a legjobb helyezettek közül ennyi játékost ki kell válogatni egy pörgős versenyre a paklijukkal, ahol eldöntik egymás között a sorrendet. Az összes többi játékos is játszhat ilyenkor egy külön számukra félretett vigaszdíjért, amit csak az első helyezett kap meg közülük.

Szabálylapok és követők:
Az Őslich szabály szerint a szabálylapok és követők nem hatnak egymásra amíg az Őslich játékban van, viszont ezen a formátumon miután kiesik az Őslich a játékból, onnantól kezdve működnek egymásra is a követők és a szabálylapok.
Ha egy szabálylap vagy követő ellenfelet nevez meg, akkor ezt a használójának el kell dönteni, hogy melyik játékosra vonatkozzon. Ha ezt a játék elején tehetné csak meg, az Őslich játékból kikerülésekor is megteheti kivételesen.
Ha egy szabálylap vagy követő a játék elején csinál valamit, akkor azt még akkor kell figyelembe venni, amikor még az Őslich játékban van, azaz a játék legelején. Amikor az Őslich kikerül a játékból, akkor az ugyanúgy a játéknak egy megkezdett körének számít, ebből a szempontból úgy kell tekinteni, mintha egy játékos esett volna ki a körversenyből.
Ha valaki egy forrása segítségével azonnal „megnyeri a játékot”, akkor a többi játékos még játékban marad, csupán az a játékos kiszáll az immár Őslich nélküli játékból, és a versenyzők listáján még elérhető legjobb helyet megkapja. Ha a saját körében történik ez meg, a köre ettől még ugyanúgy lezajlik normálisan.
A kiegészítő pakli használata tiltott, mert nincs lehetőség a használatára, a játékból történő manipulálása pedig nem fair. Az Egérút szabálylap régi és új kiadásánál egyaránt az Őslich játékból kikerülését kell számítani a játék elejének.
Minden forrás, ami a játék során ellenfélre hivatkozik, az Őslich játékból kikerülése után célpont játékosra vonatkozik.

Kispad:
Amíg az Őslich játékban van, az addig a körük végén 0-ÉP-re vagy az alá kerülő játékosok, vagy akik egy forrásnak köszönhetően azonnal „elvesztették a játékot”, úgymond a „kispadra” kerülnek. Miután az Őslichet sikerült legyőznie a többi játékosnak, az addig a kispadon ülő játékosok visszakerülnek a játékba, hogy megküzdhessenek egymással. A paklijukat visszaállíthatják az eredeti állapotára, és húzhatnak annyi lapot, amennyit a játék elején húzhatnak. Viszont abban a hátrányban részesülnek, amiért nem tudtak játékban maradni, hogy a varázspont regenerációjuk 1-ről indul újra, míg a többiek arról a körről folytathatják a VP regenerációjukat, ahol éppen jártak.
A Kispadról visszakerült játékosok az Őslich játékból kikerülésének köre után kerülnek vissza a játékba. Azonban ha addig megváltozott a körök felosztása a kieső játékosok miatt, akkor vissza kell állítani a körök beosztását, vagyis az a játékos fog következni, aki a jelenlegi kör után következett volna a játék legelején.
Az Őslich játékból kikerüléskor még játékban lévő játékosok nem állíthatják vissza a paklijukat az eredeti formájukra, onnan folytatják a játékot, ahol jártak.

Cél:
A játék legvégső célja, hogy a saját életpontunk 0 felett maradjon (vagy a játék azonnali megnyerése egy forrással a többiek előtt) a játék végén, azaz az Őslich legyőzése utáni játékban.
 
Sziasztok!
Ezt a témát a Mágusok Alkonyában először megjelenő, és remélhetőleg a későbbiekben szép karriert befutó Őslichek megbeszélésére hoztam létre.
Itt beszélhetünk bármiről, ami velük kapcsolatos, anélkül, hogy offolnánk máshol.
Remélhetőleg idővel még több is meg fog jelenni belőlük, és lesz aktualitása később is ennek a témának!
 
 | 1 |
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.