Hatalom Kártyái - Legendák Völgye ismertetőBiztos vagyok benne, hogy minden HKK rajongó izgatottan várja, vajon ebben a félévben milyen új kiegészítővel rukkolnak elő a HKK fejlesztői. Nos, a címből már tudjátok a nevét, most pedig még többet is el fogok róla árulni. A kiegészítő a nevét az Ősök Városának Legendás Völgyéről kapta, egy rejtett városról, ahol nagyhatalmú szörny-hősök élnek. Nyilvánvalóan, ezekkel a legendás lényekkel találkozhattok majd a kiegészítőben is, de persze nem csak erről szól az egész, sőt. A teszteléssel nagyon sok időt töltöttünk, és reményeink szerint egy nagyon szuper kiegészítő készült el, ami tetszeni fog nektek is. Igyekeztünk elkerülni, hogy fürkész vagy áldozat szintű univerzális spoilereket alkossunk, inkább olyan lapokat terveztünk, amelyek megmozgatják a fantáziát, és érdekessé teszik a játékot. A színek közötti egyensúly (bár soha nem lesz teljes) még tovább tökéletesedett. Bár Fairlight trónját a korábban kiadott lapok miatt nehéz megingatni, a többi szín között már sokkal nehezebb sorrendet felállítani, amikor például a tesztversenyre a paklimat csináltam, minden színben találtam "kihagyhatatlan" lapokat a paklimba, és végül nehezen tudtam csak dönteni.
Mielőtt konkrétumokat írnék, röviden arról, hogy milyen tendenciák vezetnek minket a kiegészítő tervezésekor. Próbálunk olyan lapokat csinálni, amelyek úgy váltják föl a megszokott lapokat, hogy a játék nem gyorsul, mindössze más lesz. Az én "heppem", hogy igyekszem minél egyszerűbb, ugyanakkor mégis eredeti és újszerű lapokat kitalálni. Szerintem a túlbonyolított lapok nem tesznek jót a játéknak, a 6-8 soros szöveggel bíró lapokkal senki sem játszik szívesen. A kiegészítőben 156 lap van, és ebből én csak 53-at találtam ki, így persze azért előfordulhat, hogy találkoztok majd olyan lappal, aminek kicsit sok szövege lesz... Vannak lapok, amelyeket úgy találunk ki, hogy önmagukban érdekesek, majdcsak jók lesznek valamire, és olyanok is, amelyek tervezésekor már van egy konkrét pakli a fejünkben, amihez jó lesz. És persze, ha úgy érezzük, a jelenlegi környezetnek van valamilyen vélt vagy valós betegsége, azt is próbáljuk orvosolni az új lapokon keresztül, pl. egy nagyon erős koncepció elleni lappal, vagy más koncepciók erősítésével.
Új szabályok
Általában minden nagy HKK kiegészítő megörvendeztet minket egy-két új szabállyal. Persze itt legtöbbször nem kell valami nagy dologra gondolni - egyszerűen csak spórolunk a kártyákra írt szöveggel, és ahelyett hogy mindegyikre ráírnánk ugyanazt a mondatot, csak egy szót vagy ikont teszünk rá. Ettől a lap átláthatóbb, könnyebben használhatóbb lesz, de persze a játékosoknak több ilyet kell fejben tartaniuk. A Legendák Völgyében négy ilyen új fogalom is megjelenik, de egyik megértése sem fog remélhetőleg nagy nehézséget okozni. Az első az anti-blokkolás, azt hiszem ezt nem is kell magyarázgatnom. A blokkolással ellentétben, ez növeli a max. VP-t. Mindössze néhány lapnak van ilyen képessége, azért adtuk, hogy az egyszínű versenyen több színnek is legyen védelme a blokkoló paklik ellen. A másik képesség az ősmágia, ezt egy ikon jelzi a lapon. Ha te nem használsz semmit, ami idézési költséget módosít, akkor ellenfeled nem módosíthatja ennek a lapnak a költségét. Tehát ezeket a lapokat nem lehet megszívatni drágításokkal, Bűvös erdővel meg hasonlóval, viszont ezt te sem használhatod ki. A harmadik a legbonyolultabb, és legérdekesebb is, ez egy új képesség, az árnyék. Az árnyékkal bíró lényeket valamilyen költségért reakcióként visszaveheted az asztalról a kezedbe. Tehát pl. azután is, hogy ellenfeled lelőtte őt, vagy leütöttél vele egy lényt. Az egész gyakorlatilag az életmentő hatáshoz hasonlít, de szinte bármikor használhatod, nem csak akkor, ha a lényt megsebezték.
A negyedik fogalom nem igazán új szabály, csak egyfajta lénycsoport megjelölés. Ez a legendás, és a Legendák Völgyének hírneves teremtményeire használjuk. Ezek a lények kapnak egy követőt is, a Legendák Völgyét is, amely ha kint van, a legendás lények használhatnak egy külön speciális képességet, amelyet legendás képességnek hívunk.
Nyálcsorgató
Most pedig nyálcsorgatásként következzen pár konkrét lap! Azt hiszem a kiegészítő sztárja mindenképp (az általam kitalált) Thu'zad utazása. Nem azért sztár, mert akkora spoiler, mint a HKK legnagyobbjai. Inkább azért, mert róla vitáztunk a legtöbbet, hogy nem lesz-e túl erős. Ez egy 3 manás Raia általános szingularitás, kijátszásakor kapsz 5 VP-t és húzol 2 lapot, ellenfeled a következő körében max. 1 lapot játszhat ki sikeresen, és max. 1 lénnyel támadhat. Első pillantásra egy jó erőforrás lap, +2 manát és +1 lapot termel, ráadásul egykörös Ősi béklyóként is funkcionál. Azonban ne felejtsük el, hogy a lap szingularitás. Ez sokkal nagyobb hátrány, mint bárki elsőre gondolná. Amikor annak idején a szingularitást kitaláltam, abban a kiegészítőben jópár ilyen lap volt. Aztán szép lassan a legtöbbről lekerült a szingularitás szó, mondván, hogy úgy a lap túl gyenge. Tehát a szingularitás lapoknak tényleg valami komoly dolgot kell csinálniuk, hogy az emberek hajlandóak legyenek játszani velük (ld. Nagyobb életszívás). Gyakorlatilag itt arról van szó, hogy én is egy lapot játszok ki, te is egy lapot játszol ki, a játék lassul egy kicsit. Ez csak akkor jó, ha az ellenfél már nincs komoly előnyben amúgy is.
A másik igen érdekes lap a Semleges csatamező. Ez a szabálylap az ellenfél szabálylapját és követőjét is kikapcsolja, de ezért drága árat fizetünk: az ellenfél a játék előtt végignézheti paklinkat, ami minimum 52 lap kell legyen, és kivehet belőle hetet, amivel nem játszhatunk. Ez persze nem lesz jó olyan paklikba, amelyek néhány kulcslapra épülnek, de ha egy általánosabb, több lábon álló paklival játszunk, biztos megoldást jelent egyszerre a Bűvös erdő, a fókusz, a Lassan járj és a Kragoru ellen is. A kő-papír-olló játék a követőknek és szabálylapoknak persze ettől még megmarad, érdekes volt, hogy a tesztversenyen pont ettől a laptól való félelem miatt visszafogottabban használtak követőket és szabálylapokat, pedig a végén kiderült, hogy senki sem játszott vele!
Aztán itt van még Sziturena, a tündéri kis galetki lány, aki rengeteget változott a tesztelés során. Minden aktív lényünknek megadja a képességet, hogy két körre hátrabénítva őket a tartalékba, kapjanak két izomjelzőt. Ugye nem kell mondanom, hányféle kombináció lett ebből.
A negyedik lap, amit meg akarok említeni, bár nincs benne a paklikban, de a Legendák Völgyének lapjaival együtt készült négy ultraritka lap egyike, így végülis szegről-végről a kiegészítőhöz tartozik. Ez a Mardakor bölcs, 6 manáért 5/5-ös, 1 életjelzős lény. Ugye, nem egy nagy durranás? És ha azt mondom, hogyha van Mardakor bölcs a paklidban, akkor egy általad választott lapból három helyett négyet használhatsz? Mielőtt bárki felhördülne, ezt a lapot rengeteget teszteltük és rengeteget beszéltünk róla. Maga a lény nem túl jó, ha a játék elején felhúzzuk, igencsak szomorkodunk, tehát már itt fizetjük az árát a tápnak. Másrészt, manapság már nem nehéz 15x3 über lapot berakni egy pakliba, a nehézség inkább az, mit hagyjunk ki! Ennek ellenére, azok a paklik, amelyek valamilyen kombinációra utaznak, biztosan szeretni fogják.
Az etnikumok
Ahogy korábban már említettem, ez a kiegészítő is ad egy új etnikumot, ezek a legendás lények. Aki összegyűjti őket, gyakorlatilag egy kész, működő paklit kap kézbe, amivel nagyon jót lehet játszani. Emellett, bizonyos legendás lények más paklikba is nagyon jól illeszkednek. De nem feledkeztünk el a többi kedvencünkről sem! Régóta kapok leveleket őshangya rajongóktól, ezért őket most vadonatúj őshangyákkal örvendeztetjük meg. És ez még nem minden: hamarosan lesz egy Zén is, amelyben lesz néhány régi őshangya felújított változata, egy követővel kiegészítve, úgyhogy újra lehet majd őshangyákkal játszani!
Nem lehet kiegészítő quwarg nélkül, nekem pl. a Quwarg dögevő az egyik kedvencem volt, aki nemcsak az én, hanem az ellenfél gyűjtőjéből is tudott falatozni, úgy hizlalva magát, hogy közben Semmizett. De lesznek új teknősök, új és nagyon büdös orglingok, goblinok, szkritter, óriás, xenó és lovas is. Emellett egy új mini-etnikum, a nerubok is egyszerű, de érdekes koncepciót adnak.
Nemcsak az etnikumokat látjuk el utánpótlással. A kalandozó és galetki pakli is kap néhány fényes csillagot, de persze lesznek kontroll lapok is szép számmal.
A kontrol lapok
Én idesorolok mindent, ami a játékkörnyezetet szabályozza, tehát a counterek mellett a leszedéseket is. A körönként lapot leszedő hatások A szkarabeuszok átkával megkezdődött evolúciója itt is folytatódik. Asnomad, az árnymanó nemcsak körönként vissza tud kevertetni egy lapot az asztalról, de tudja magát izommal is hizlalni, és még az áldozat sem hat rá. Hiei mesterien zsonglőrködik az élet, izom és méregjelzőkkel, Vermiteus pedig képességből tudja A sors fintorát és Az időrabló érintését. A counterek ügyében most sem születik trónkövetelője a Zu'lit kísérletének, de azért lesznek jó lapok. A Chara-din csele egyfajta inverz Ewgbert megszakítása, az Anti-mágikus megszakítás, hát... azt hiszem, a neve elég beszédes; a Békés izoláció kezdetben 0 VP-s counter mindenre, ami nem varázslat; a Hiei ellentámadása pedig nemcsak counterel, de izom-, méreg- vagy életjelzőt is oszt. A kiegészítő tervezésekor nem volt cél a kontroll pakli erősítése, de mégis, a HKK fennállásában mindig is ez lesz az egyik legerősebb pakli, hiszen a játék elején erőforrás előnyre szert tenni, majd lekontrollálni a játékteret mindig jó stratégia lesz, lapoktól függetlenül.
Tihor Miklós Létrehozás: 2009. január 26. 11:53:34 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
|