Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Torzak támadása (Hatalom Kártyái paklileírás)

Sziasztok kedves játékosok, olvasók! Amikor ezt a cikkemet olvassátok, már megjelent a legújabb kiegészítő, a Káoszkatlan. Biztos vagyok benne, hogy mindenki fog találni benne olyan újdonságot, amivel erősítheti a jelenlegi pakliját, sőt olyanok is lesznek, akik új koncepciót állítanak össze az újdonságokból, mert az lesz bőven. Több etnikum is erősödik a kiegészítőben, valamint új alfaj is megjelenik a láthatáron, ez utóbbi nekem köszönhető. Előtérbe ugrik egy új idézési költség, ami elsőre furcsának tűnhet, de ez így volt annak idején a csepp bevezetésekor is. A lapokat megfelelően kiteszteltük, és elárulom, hogy ki van egyensúlyozva az új lapok ereje, ami erőforrást csinál a pakliból. Tehát akadnak újdonságok, amik illenek a pakliba, de ezekről még a későbbiekben írok. Amit most kiemelek, a tömegből, az a Thargodan etnikum. Jelentős ugrást tett a rég elfeledett alfaj, amikor megjelent. A torzak hercege nevű követő. Ez sarkalt engem arra, hogy kipróbáljam a lila hadsereget. Ekkor még nem éreztem azt, hogy egy versenyképes koncepció állna össze, de annak ellenére, hogy még nem jöttek ki az új thargodanok, egyszínű versenyen igen jól szerepeltek. Most leírom nektek azt, hogy szerintem hogyan fog alakulni az arculata a paklinak, az egyszínű versenyre. Kíváncsi vagyok, hogy az erősítés, amin átment mind a thargodan lények csoportja, mind a Chara-din szín, milyen következményekkel fog járni! Mert azt azért elmondom, hogy nem csak új torz lények jönnek, de új erős lila lapok is, bármilyen meglepőnek is tűnik. Nem is szaporítom tovább a szót ebben a bekezdésben, inkább máris a lényegre térek!

Az első lap, amire a paklim alapszik az a tőlem megszokott sorrendben a követő. Lássuk csak, mit is tud A torzak hercege. A követőm 15 ÉP áldozása esetén semmisül meg. Ha ez történne, azért nem fogok elkeseredni, mivel a lényeim eléggé masszívak ahhoz, hogy a saját lábukra állva, minden segítség nélkül bezúzzák ellenfelem. De lássuk, hogy mi történik, ha fent marad. Minden torz lényem annyival olcsóbb, amennyi társa már megidéződött, és minden kijátszott thargodan után kapom a szörnykomponenst. Tehát kelleni fog sok olcsó thargodan. Lássuk, hogy milyen is a választék.

Elsősorban most leírom nektek több kategóriában, hogy milyen lapokat, milyen státuszban használnék a paklimban. Egy tőlem szokatlan módon, most több bekezdésben taglalom, hogy melyik lapokat használnám, és melyiket nem. Mindegyik bekezdés megmagyarázza, miről is van szó. Jöjjenek a csoportosítások:

Az új lapok mindenféleképen az elsődleges befutók. A sort a Dúvad kezdi meg. Nulla per egyes kis vacaknak tűnik, de a képessége hamar naggyá teheti, hiszen társai között jelen van néhány Igazságos Izom Tibor. Az ő feladata az, hogy életben maradjon addig, amíg kellő ütőerőt képvisel, egy esetleges harcban. Új társa a gonoszban, aki az erőt képviseli, a Mag-goth párduc. Nagyon szimpatikus ifjú titán, így első ránézésre azt is elképzelhetőnek tartom, hogy nem csak a torzak közt fog szerepelni, mint ahogy tesztelésen sem csak ott szerepelt. Ez a lap nem véletlenül sikerült ritkának. Ő az a lény, aki olcsón, nagy per nagy, hátrány nélkül, játékost ütlegelve pedig még nagyobb. Amíg ő üt, addig a Dúvad építkezik, és következő körben eleget ütnek az öléshez, amikorra már lehet, hogy counterem is lesz és ez hamarabb eljöhet, mint gondolnátok. Az új versenyzők között, aki még szerepet kapott, és szintén oszlopos taggá növi ki magát, a Manibus. Egyetlen nyamvadt varázspontért átirányít egy forrást bármely Thargodanomról bármelyikre, és akár többről is egyre. Ez eléggé jól jöhet, egy esetleges asztalpusztításnál, vagy egy egyszerű: "azzal nem fogsz megölni" lap létrejöttének megakadályozásánál. Nem szabad elfeledkezni, a régi idők nagy játékosairól sem, ezért lássuk, hogy kik is azok, akik beálltak a csatasorba. A soron következő, a Vérmes thargodan. Biztos van, aki most mosolyog, de ez nálam alap lap. Jól jön, ha leszedik a követőmet, valamint utolsó sebzésnek is eléggé biztos. Nem kell belőle a hármat használni, de jó, ha van a pakliban elvétve egy-kettő. Nem ez a célja a Tguarkhan kölyöknek, aki tökéletes arra, hogy általa olcsóbban jöjjenek a nagyobb testvérei, valamint, ha a többiek halnak, ő erősödik, és Fairlightnak is fejfájást okozhat, ha a leszedésére tesz próbát. A Káoszmester, a versenykörnyezettől függően lehet alapból a deckben, de a side-ba mindenféleképpen ajánlott. Sokszor életet menthet az, ha ellenfelem nem tud elkezdeni pasziánszozni, mert a mester miatt legfeljebb az első lapot tudja kijátszani. Hasonló módon kérdéses a használata a Félénk yathmognak. Én alapból játszom vele, de lehet, hogy a második játékra már a side-ba kényszerül, és valaki más veszi át a helyét. Aki viszont a csapat soron következő ütőgépe, az A mélység démona. Tesztelés alatt volt, amikor a második körben kettő belőle, és egy Baghar fétise már tizenkettőt sebzett ellenfelemen. Ilyenkor szokott az lenni, hogy: "Jaj, jaj, ez túl erős, gyengíteni kell rajta!" Persze, ez egy kivételesen jó húzás eredménye, de ha nincsenek ilyen jó lapok, akkor nincs ilyen jó húzás sem, tehát ez kell, hogy elképzelhető legyen egy ilyen eset. Jöjjön most, egy nem rég megújult thargodan, a Planetáris őrdémon. Egy lény, amire húzhatok, az mindig jó, pláne ha olcsó és még valamilyen más módon is illik a pakliba, az már tökéletes, tuti befutó. A Thargodan alfajjal rendelkezők közül ezeket választom elsősorban a hadseregembe. Persze az alap pakli még nem ért véget, hiszen van még egy lény, ami még rendelkezhet megnevezett alfajjal, és ez a Magzat. Jelentős előny származhat abból, hogy már az első körben le tudok dobni egy, vagy két Thargodant, amik tovább olcsóbbítják a többieket, termelik az szörnykomponenst, és növelik a későbbiekben tárgyalandó Baghar fétisének a sebzését. Amint azt már mondtam sok kis lény, sok húzás, és egy-két nagy sebzés az, amit el akarok érni.

Nagyjából ennyi volna a lények elemzése, de mint tudjuk, hogy egy pakli nem csak a lényekből áll, még egy etnikum sem, ezért folytatom a sort a nem lény lapokkal. Továbbra is egyszínű pakliról beszélek, és oda mindig kell húzás. Misem adja jobban az erőforrást a lilába, mint a Munkagép. Ez a lap már-már túl erős. Nem kell elmagyaráznom, hogy a lényeim javarészt olcsóbban jönnek, mint az alap idézési költségük, ezért az asztalról nagyobb haszonnal kecsegtetnek, mint a beléjük táplált energia. A következő immáron csak húzást elősegítő lap, az Illúzió fétis. Folytonos lapelőnyt biztosít, mindezt laponkénti egy varázspontért. Nem kell megtömni vele a paklit, de őrültség lenne kihagyni, ezért nem is hibázok ekkorát. A másik véglet, ami csak varázspont-előnyt biztosít az az Okulüpaj ajándéka. Ha van kellő mennyiségű Thargodan a kezemben, akkor a második körben érdemes kijátszani, hogy azonnal özönleni tudjanak, egyéb esetben csak akkor, ha counterre, vagy valami másra kell a varázspont. Jöjjön most a már említett Baghar fétise. Erőforrásnak is tekinthető, hiszen olcsóbbítja a lényeimet, de engem elsősorban az érdekel, hogy megnyerje nekem a játékot, márpedig optimális esetben ez fog történni. Megemlíteném még a fétisnél, hogy a képességei között szerepel az is, hogy lelőhet egy lényt. Jöjjenek most az új erőforrások! Ebbe a pakliba tökéletesen illik, és még sok másikba is, az Üzlet egy mindentudóval. Ha a második körben kijátszottam egy magzatot, akkor bármelyik feltételt tudom teljesíteni. Bármelyik feltétel teljesítése után megéri kikeresni azt a lapot, amelyik közelebb visz a győzelemhez. Ezzel a lappal bármit kikereshetek, és jóformán a következővel is, hiszen az csak lilát keres a pakliból. Ez a lap, A tiltott könyv. Két VP-ért és egy ÉP-ért keres, a többi nem érdekes, mert nincs öt varázspontnál többre szükségem. Amire sokan nem gondolnának, az A hatom kék itala. Tökéletesen illik a pakliba, hiszen csont lesz rá, a lapot visszakapom, és reális esetben még kellőképpen sebzek is vele. Azt hiszem ennyi az erőforrás részleg. Ez több is, mint elég, ezért nem is kell mindből a három.

Az erőforrásokat meg is kell valamivel védeni, ezért most a counter részleget tárgyalnám. Lassan ez a rész is erős lesz a Chara-din uralma alatt. Először az új countert említeném meg, A káosz igazi arcát. Az esetek túlnyomó részében egy VP-ért és egy lapért megakadályoz egy varázslatot, de ha nincs szerencsénk, akkor két lapot kell dobni. Az új ellenvarázslatot, eléggé jónak tartom, nem lepődök meg, ha a legjobbak sorába fogják majd sorolni, hiszen az 1 VP-s counterek mindig jók voltak. Jó volt régen, és még most is jó, valamint még sokáig jó lesz, A hatalom szava. Mivel minden varázslat egyre inkább a nulla felé redukálódik, így az evolúció során, ezért ez a counter egyre használhatóbbá válik. Mivel, amint azt mondtam, csökkennek a varázslatok költségei, ezért szintén használhatónak tartom, a Tleikan enyészvarázst. Fontos, hogy nem csak a varázslatokat countereli, hanem alternatívaképpen még semmizhet is. Ezt a részleget is kimerítettem, hiszen ha több counter használok, az rontja a húzást, azt pedig nem szeretném.

Nagyjából ebből állna össze a pakli. Ha ezek a lapok a megfelelő sorrendben jönnek fel, akkor nincs mitől félnem. Amit eddig írtam, az a véleményem szerinti optimális összeállítás. Ettől részben el lehet térni, de nagyon nem. Vannak lapok, amik helyettesíthetőek, vannak, amik még beférnek, de az alap. Lássuk azonban, hogy mik azok a lapok, amikkel még érdemes lehet játszani, és mik azok, amik nálam kispadosok.

Használható (de nem az én stílusom) lapok csoportja:

Sajnos kiszorul a pakliból a Thargodan harcos, de neki azért még van esélye. Egy jó lapról van szó, ami azért nem kerül be, mert ellent mond a jellemének. Chara-din arról híres, hogy eldobatja a lapokat, ez a lény az ellenfelem kezétől lesz erős. Ez ellentmondásos, és nem is tud repülni. Azért ki lehet próbálni, mert néha igen jól jöhet. Amíg nem voltak az új lények addig játszhatónak találtam, de a biztosan 7/4 szimpatikusabbnak tűnik, ezért én inkább azt használom, mivel egy olyan pakli ellen, ami hamar kiszórja a kezét, az ellen teljesen használhatatlan, még ha nulláért jön, akkor is. Taalru sajnos az én olvasatomban nem tartozik a kemények közé, de a side-ba megpróbálható. Létsík mellett, ha játszom vele, jól jön a bűbáj deck ellen, valamint a sok asztalpusztítás után is visszajön a kívánt lény. Szintén elképzelhető lény az Őrült Montrix. Olcsó, jól védekezik, majd később jól üt. Nagyjából ezek azok az érvek, amik mellette szólnak, és ez elég is ahhoz, hogy felkerüljön a listára, de a bejutása attól függ, hogy kell-e még lény. Taalru herceg már egy kicsit más tészta. Ő más okokra vezethető vissza. A hatással, de mással nem célozható lények csoportja ellen készült, de inkább csak side-ba. Attól függően, hogy milyen paklikra számíthatok a versenyen, talán még alapból is használnám, de nem jellemző. Még mindig szóba jöhet az Áruló Yathmog, annak ellenére, hogy a párduc jobb. A repülő, nagyot ütő lények mindig jók, ha tudok velük ölni, tehát ő is a kivégző részleg katonája lehet, ha nincs ott elég résztvevő. Szőröspók őrdémon egy első ránézésre hagyjuk ki lap, de a side-ba tökéletes, hiszen ha ellopják a lényeimet, ő visszahozza, valamint megakadályozza, hogy a már lentlévőeket elcsábítsák. Nem vélekednék ennyire egyértelműen a következő lényről, Magnetóról. Érdekes lap, meg lehet próbálni. Nekem még nem bizonyította rátermettségét ebbe a pakliba, de lehet, hogy még megvillantja tudását. Mint alfajt választható furcsaságot, meg lehet próbálni a Zöldfülű kalandozókat is, bár szörnykomponens nem jár értük, de a fétis sebzésében részt vesznek, valamint az olcsóbbításban is. Én nem használom, bár ez szubjektív vélemény eredménye, hiszen, ha lent van már három, négy thargodan és egy fétis, akkor már lassan mind ingyen jön, ezért nem használok olyat, ami nem ad szörnykomponenst, mert elsődlegesen az kell. Most jön, a Hívó kürt. Ez egy gigantikus, bomba lap. Felhasználhatóságának, csak az igen kreatív elme látja határát. Mégis, azt kell mondjam, hogy én nem használom, de berakható másnak a helyére, mert jó. Más paklikba ajánlanám, ahol kevés a lények olcsóbbítása, ebben ott van követő. Ha van olyan lap, ami egy varázspont, egy szörnykomponens és egy életpont árán ötöt sebez ellenfelembe, vagy egy nem kívánt lényébe, akkor az használható ebbe a pakliba. Márpedig ilyen az Energiakoncentráció. Nagyobb erőt képviselő húzási lehetőségként megemlíteném az Ősi rítust. Lassacskán feledésbe merülő lap, ami X VP elköltése, és X lény passzívizálása után, X-et húzat. Munkagép mellett, és néhány fétissel, thargodannal, ezt sem lesz körülményes és komplikált kijátszani. Ezek jutottak eszembe, amiket így megemlítenék, mint játszható lapot. Azonban, még mielőtt, azt mondanám, hogy próbálgassátok, és helyettesítsétek azokat a lapokat, amelyekkel nem rendelkeztek, még megemlíteném azokat a lapokat, amelyek látszólag illenek a pakliba. Azért mondtam, hogy látszólag, mert vannak még Thargodanok, amik korántsem használhatók, sőt. Az utolsó kategória jön.

Csak erős idegzetűeknek!

Az Ében Thargodant sajnos sosem tartottam jó lapnak, nem szerepelt az alap ötletben sem. Felejtős lap, lássuk a következőt: Thargodan fenevad. Már őt sem használnám, de ennek legfőképp a hátránya az oka. Nagyon dühítene, ha megnyerném a játékot, és búcsúzóul ellenfelem még lőne egy utolsót az arcomba, amikor is kénytelen lennék sírva fakadni. Van olyan koncepció, amibe a legjobb lap, sőt a tuti győztes lap, de az nem ez. A következő lap, sajnos már idejétmúlt, ez a Baghar. Manapság már nem használható egyik pakliban sem. Aki szintén zenész, az a B'Waetan. Drágának tartom, és túlzottan lutri. Nem ebbe a csapatba való. Sajnos a következő lap ismét egy idejét múlt lény, ez a Chara-din káoszlovagja. Drágán jön, és ami előnye van, azt már megoldja a követőm. Hasonlóan a kiesők sorsára jut Ylgorot is, mivel drága, és előnyét nem tudom élvezni ebben a pakliban. Szintén társuk a kiesésben Mnebolath, mivel ő is drága, és szükségtelen. Nem tartom teljesen használhatatlannak Haarkon szolgáját, de mégsem használnám, mert már vannak új, jobb lények. Ouitmlen sajnos megöregedett. Drága, és nála is jobb a párduc. Nem használom, de a régi pakliban sem használtam volna. Egy kalap alatt elemeznék most két lapot. Az egyik a Notermanthi, a másik a Notermanthi bébi. Mind a két lap jó, de nem ebbe a pakliba. Nem az a célom, hogy minél több lényemet leszedjék, és nem generálom a gyűjtőmet sem, ezért nem is lesz ott sok lény, amitől ez a kettő erőre kapna, ezért ebből a pakliból kihagyom őket. Orkhan Thai már akkor sem volt a tápok tápja, amikor megjelent, bár akkor még lehetett mire használni. Most egy ilyen lényt akkor használnék, ha tíz helyett hatért jönne és repülne, ami igen nagy eltérés a mostani állapotához képest. Ismét egy drága lény jön, akit nem használnék ebben a deckben, ő pedig a Tguarkhan. Sajnos őt sem kímélte az idő vasfoga, amiért is már megkopott, és ezért kimarad. Ezek a lények szerepelnek a Thargodan alfajjal rendelkezők között, amiket eltévelyedett játékosok belehibázhatnak a paklijukba. Megjegyezném, ha nincs más, azért még ezek közül is lehet értelmeset találni. Java részük jó lap, amiket nem is dobok ki a gyűjteményemből, viszont nem ebbe a pakliba valók.

A paklim nagy részt lényekből áll. Ezekből mindenképpen először a kisebbeket szeretném felhúzni. Ilyenek például: a Magzat, a Tguarkhan kölyök. Őket követi a Planetáris őrdémon, akinek hasznát veszem a lényeim megvédésében, hiszen ad mindenkinek két ÉP-t, valamint kettes büntetést is. Ezt tervezem az első két körben. Ezek után már szükség lesz ütőgépre, vagy sok kislény mellé egy Baghar fétisre. Itt jön szóba a Mag-goth párduc, A mélység démona és a Vérmes thargodan. Ha tudok gyorsan nyerni, akkor pár olcsó lény kell, mondjuk két, három Magzat, vagy Tguarkhan kölyök, vagy kettő ezekből, egy Planetáris, és egy Baghar fétise. Ha ezek megvannak, akkor már csak az ütőgépek egyike kell, mert akkor már a harmadik körben tudok nyerni. Ha ez a lehetőség nem áll fenn, akkor jönnek a lap erőforrások és a counterek, amik a lapot, és az időt biztosítják számomra. Valamit mindig be fogok húzni, a kérdés csak az, hogy az még időben lesz-e. Ezt eléggé felpörgeti, egy esetlegesen a második körtől használatos Munkagép, és persze a többi erőforrás. Arra figyelni kell, hogy nem érdemes azonnal mindent kipakolni az asztalra. Amíg nincs kellő védelem az irányításom alatt, például Manibus, addig nem lehet pattogni. Mivel a paklim közel egyharmada laphúzás, vagy keresés, ezért nagyon rosszul nem húzhatok. E felől biztosít a Planetáris őrdémon, a Munkagép, A tiltott könyv, az Üzlet egy mindentudóval, az Illúzió fétis és A hatalom kék itala. Hiába beszélünk kombós pakliról, jelen esetben mivel van keresés, sok húzás, átléphetem a 45 lapos határt az alap pakli összeállításakor. Persze azért nem szabad nagyon túlcsordulni. Az ölő lényeket sem érdemes lehozni addig, amíg nincsen hozzájuk védelmem. Ez lehet counter, vagy a már említett Manibus. Mivel félek a ronda Szent sólymoktól, ezért legalább két Félénk Yathmoggal kell számolnom alapból. Őt igazából használhatom szörnykompnens termelésre is, ha nincsen elég lényem, ami termelné, vagy már elfogyott. Sokkal többet nem tudok mondani, mert ezzel a paklival is leginkább játszani kell, ahhoz, hogy a játékos kiismerje, és jól tudja használni. Lássuk most, hogy mi ellen, és hogyan tudunk készülni.

Mivel a paklimba, most is csak négyféle counter fér bele, ezért meg kell találnom a negyediket, ami ismét a Majd legközelebb. Ezzel a paklival is sebezhetek sokat egy körben, ezért olyan jó. Még mindig félek a szívatós tárgyaktól, mint például Ősi béklyó, ezért javaslom a Karacs használatát. Már említettem a varázsolgatós paklik ellenségét, a Káoszmestert. Komoly fejfájást okozhat, pláne, ha van mellé lény, aki megvédi. Azt sem szeretem, ha ellenfelem kénye-kedve szerint használja a gyűjtőjét, ezért használom a Fekete lyukat. Kell még a tartalékban megbúvó, bosszantó lények ellen a Taalru herceg. Leszedésként jól jöhet Okulüpaj robbanó gömbje. Váratlan helyzetek megoldásaképpen használható Okulüpaj lovagja.

Lényegében ennyi lenne, de biztos vagyok benne, hogy még tudtok mit hozzátenni, és mint mindig, minden versenyre lehet is mit hozzá szobrászkodni, mert valaki mindig kitalál valami újat, amire készülni kell.

Remélem, tetszik az új bőrbe bújtatott etnikum! Én megszerettem, és a tesztelés alatt is játszottam egy párszor vele, ezért elmondhatom, hogy jó kis összeállítás. Zárnám most soraimat, és mint mindig, most is: mindenkinek kellemes játékot és sikeres versenyt kívánok!

Szabálylap: nem ajánlott
Követő: A torzak hercegeMegnéz
3 Mag-goth párducMegnéz
3 DúvadMegnéz
3 Tguarkhan kölyökMegnéz
3 Planetáris őrdémonMegnéz
3 MagzatMegnéz
2 A mélység démonaMegnéz
2 ManibusMegnéz
2 Vérmes thargodanMegnéz
2 Félénk YathmogMegnéz
3 MunkagépMegnéz
3 Okulüpaj ajándékaMegnéz
3 Baghar fétiseMegnéz
2 A tiltott könyvMegnéz
2 Üzlet egy mindentudóvalMegnéz
2 A hatalom kék italaMegnéz
1 Illúzió fétisMegnéz
3 A hatalom szavaMegnéz
3 A káosz igazi arcaMegnéz
2 Tleikan enyészvarázsMegnéz

3 KáoszmesterMegnéz
2 Taalru hercegMegnéz
2 Taalru Megnéz
1 ManibusMegnéz
1 Félénk YathmogMegnéz
3 Fekete lyukMegnéz
3 Majd legközelebbMegnéz
3 KaracsMegnéz
3 Okulüpaj robbanó gömbjeMegnéz
2 Okulüpaj lovagjaMegnéz
1 Üzlet egy mindentudóvalMegnéz
1 A tiltott könyvMegnéz

Írta: Holman Gábor
A cikk az Alanori Krónika 108. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 120 szavazat alapján 7.4)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: A gyűjtő hatalma (Hatalom Kártyái paklileírások).

Létrehozás: 2005. május 30. 13:03:33
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.