Vissza a Főoldalra
 
Hatalom Kártyái

Mi legyen a céhekkel Új Nemzedék formátumon?

1) Maradjanak tiltva.
2) Engedjük vissza őket, nerfelve.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Clod Onar
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Clod Onar Chara-din legnagyobb hatalmú papja, a Túlélők Földje legismertebb kalandozója - persze Toborzásgátló Vlagyimir után. Neve azután vált általánosan ismertté, hogy az átlagkalandozók soraiból kilépve, szinte teljesen ismeretlenként megnyerte első olimpiáját, maga mögé utasítva akkor minden híres és hírhedt indulót.
Nézz szét a galériában!
Moa civilizáció lapbemutató 3. hét
A Sötétség Kora - helyzetjelentés 4.
Céhek Új Nemzedéken
Alfa menü akció eredményhirdetés
Ajándéksorsolás november + októberi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
TF help (6740)
Lapötletek (65036)
A Sötétség Kora - helyzetjelentés 4. (15)
Moa civilizáció lapbemutató 2. hét (50)
TF KÖZÖS TUDATOK (1281)
Céhek Új Nemzedéken (16)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Arochos nem változtatja a max. ÉP-t, csak az aktuálisat. Ez rajta is van a lapon. mi pedig a max. ÉP-ről beszélünk most... Ennyi talán elég is az átgondolatlan negatív kommentre (pl. Darkmelon).
 
Ez szerintem nem öröm az Arochosnak, az szeret pánikolni. Kell majd a Testőr alapból, hogy megint izgulhasson a deck.
 
legalább nem esel kétségbe
 
LOL!!!Asszem ez (megen) át lett gondolva:P
 
örömmel fogok Arochosozni Életenergia ellen
 
Életenergia, Sokszínűség stb: Ha több szabálylap vagy követő hat a játékosra, ami nem +X ÉP-t ad, hanem fixen X-re állítja az ÉP-t, akkor mindig a nagyobb érték érvényesül. A jövő héten várhatóan lesz új FAQ, amiben ezt is leírjuk majd.
 
Ez így szerintem is rendben van.
 
Az eddig ok, csak van egy b..tt nagy különbség az Életenergia és a Sokszínűség között, amire a hivatkozott faq is utal. Nevezetesen, hogy az egyik minden játékosra vonatkozik, a másik meg csak a használójára. A minden játékosra ható szabálylapok csak egyszer működnek, azaz nem adódnak össze. A használójukra ható szabálylapok azonban külön-külön hatnak a használójukra. Ezért van az, hogy pároson: életenergia : 50, sokszínűség 54.

A kérdés tehát nyitott, hogy életenergia vs sokszínűség esetén a sokszínnel játszó játékos hány életponttal kezd. Szerintem 30-al, ez lenne a logikus, de ez a megoldás azt jelentené, hogy a két szabálylap versenyez egymással, és az egyik (életenergia) felülbírálja a másikat, ami egy feloldhatatlan ellentmondás a szabálylapok egyenrangúságával. Ha ezt megengedjük, akkor azzal olyan analógiát szabadítunk el, aminek beláthatatlan következményei lesznek. Ugyanez a helyzet akkor is, ha az a döntés születik, hogy 30 vs 27. Ekkor ugye a Sokszín bírálja felül az Életenergiát. Épp ezért egyetlen elfogadható megoldás, ha azt mondjuk, hogy az Életenergiát úgy kell értelmezni, hogy +10, a sokszínt pedig úgy, hogy +7 ép. És az összes követőt is ugyanígy. ebből jön a 30 vs 37 megoldás.

Szerintem.
 
Az Életenergia kérdés kapcsán azért legelőszr érdemes megnézni a páros versenyek szabályát, amibe feketén-fehéren szerepel a következő:

" Az Életenergiával 50 ÉP-ről indultok. "

Azt gondolom, ez a kérdés innentől egyértelmű . És szerintem ebből általánosítani is lehet, hogy a 17, 18, 22, és 27 ÉP is ebben a vonatkozásban a 40-től való ilyen mértékű eltérést, azaz -3, -2, +2, +7-et jelent. Szerintem ez a legegyszerűbb és a legkézenfekvőbb.

Nyilván a közös szabálylap csak egyszer adja meg a + ÉP-t.
 
Én nem akarok beleszólni, de pároson inkább úgy kéne értelmezni, hogy a játékosok az egyéni ÉP-jüket adják be a közösbe és így jön ki a 27+27 (Mivel mindkettőnek van egy Sokszínje). Ezzel nagyon sok kérdés és eddigi páros versenygyakorlat megválaszolódna, ráadásul egyszerűen (és semmivel sem különbözik az eddig megszokott dolgoktól).

Így kívül is marad viszont ezen a kérdéskörön.
 
Nincs olyan, hogy egyik vagy másik "erősebb".
A követők nem hatnak a szabálylapokra, a szabálylapok viszont hatnak akövetőkre. Ennyi. Mivel ebben akérdésben egyik sem hat a másikra, ez az alá-fölé rendeleés szükségtelen, és félrevezető.

Mind a követő mind a szabálylap, esteleg a két szemben álló szabálylap a maximális életpontpot befolyásolja. Sajnos a szabályok bogozgatásával ezt a kérdést nem lehet megválaszolni. Az alkotónak kell kinyilatkoztatnia, hogy mit akartak a lappal.

Egyébként, ha így marad, ahogy van, akkor Életenergia 30, a vele szemben álló Sokszínűség 27 max Ép.
Verziók:
- 30 vs 27 (ez azt jelentené, hogy a szabálylapok konkorálnak egymással, ami szerintem hülyeség)
- 30 vs. 30 (mert a 30 nagyobb a 27-nél)
- 30 vs 37 (mert 30+7=379 de szerintem ez megint hülyeség, mivel a sokszín nem +7 Ép-t ír, hanem 27-et.

Én a középső mellett tenném le a garast, de simán el tudom képzelni, hogy a készítők a 3. verziót preferálják (lásd páros játék + sokszínűség = 54 max Ép).
 
Csak a 9.-re:
Minket sosem zavart, ha Zenben is megjelennek erős lapok, sőt, törekszünk is erre, másképp kutya nem venné a Zéneket.
Szerintem amúgy akinek gondja van az Életadóval vagy a Dalnokkal, többnyire nem azzal van gondja, hogy Zénes vagy sem. (ill. ez maximum egy sokadrangu kerdes)
 
30, a levezetés annyi, hogy mindketten a kezdő Ép-t határoznák meg, de a szabálylap erősebb (az energia nem írja, hogy felgyógyulnád azt a 10-et, hanem csak annyit mond, hogy 30 lesz, tehát ha 90 volna, leredukálódna). És ahogy fentebb lett írva, nincsenek egy súlycsoportban A HP-k szabálya eléggé pongyola, abból nem lehet többet kihozni, így összesen ennyire lehet támaszkodni.

Viszont a kérdés, hogy Soxín vs. Életenergia esetén mi van? 27 vagy 30?
 
Igazából már felvetették, de megkérdezem újra, mert a Beholdertől nem érkezett rá válasz:

Ha baj van a Tolvaj/Mágus... társaival (amivel már a közösség jelezte, hogy nincs), akkor miért nem íródnak simán át Dornodon/Fairlight... lappá?

Hiszen a behó által felvetett problémát nem oldja meg a 'megoldás' (mivel ezek a felcserélések létezni fognak továbbra is, sőt még mindig az etnikumok állnak közelebb a kezdőkhöz, így a gond semmilyen szinten sem oldódik meg).

Egyébként felhívom a figyelmet, hogy a versenyszabályzatok (kevés, mára már kikopott kivételtől eltekintve) a lapok színére hivatkozik a pakli-összeállításnál, nagyrészt ennek köszönhető, hogy még nem szült precedenst a dolog.
 
kicsit túl van lihegve ez a kérdés..
engem inkább az érdekelne, hogy az életenergia miképp működik pontosan? +10 ép v. fix 30? pl. ha együgyűvel játszom életenergia ellen mennyi lesz a kezdő ép-m és miért annyi?
 
Csatlakozom az előttem szólókhoz.Meglepődnék ha ennek a dolognak a bevezetése több előnnyel járna mint hátránnyal.Van itt probléma bőséggel,de ez nekem sem tűnik eget rengetőnek ellenben hozhat magával újabbakat amiket nem is feltétlen a nagy behos versenyeken jön ki,de azért az eléggé kis% a nagy egészet nézve.
 
Véleményem szerint sincs szükség a játék ilyen módon való "egyszerűsítésére". Aki egyszerű játékra vágyik, malmozzon.

Komolyra: nem ettől válik nehezen megtaníthatóvá a játék, hanem a rengeteg kivétel miatt. Azokat kell kigyomlálni, és egyértelműsíteni, nem a laptípusokat kidobálni.
 
Akkor szerintem nézzük meg, mibe nem értünk egyet. Nincs olyan sok dolog egyébként

1. Ebben teljesen egyetértek.

2. Ebben is.

3. Ez is tiszta sor.

4. Általánosságban ezzel sem tudok vitatkozni. A konkrét üggyel kapcsolatban már igen.

5. Régebben ez valóban így volt, de most is így van? Az eladási adatokat én nem látom, csak te, de pl. az utóbbi időben, amióta egyre több a tematikus Zén, szoktam javasolni a kezdő játékosoknak, hogy inkább vegyék azt, jó paklik alapjai vannak benne. Nekem pl. mindig vannak Zénes rendeléseim kezdőktől, amikor Pestre megyek.

6. Ok.

innentől kezdődnek a gondok...

7. Úgy gondolom, hogy, tekintettel arra, hogy hány pécsi ex, illetve jelenlegi játékos volt/van, akinek a szabályokat én magyaráztam el, és gyakorlatilag én tanítottam, nyugodtan kikérhetem magamnak, hogy egyoldalúan szemlélném a dolgot. Pont ezt a tapasztalatot használtam fel, amikor kijelentettem: Nem a TF-ŐV elnevezések azok, amik ezt a játékot bonyolítják, sőt, még csak nem is a galetki-torzszülött problematika. Az én tapasztalatom egyébként az, hogy a KF tárgyak, a gazda-tulajdonos problematika, az ősmágia képesség, és az alap idézési költség, módosítás-helyettesítés kérdéskör, amivel a legtöbb baj van. Mondjuk az is igaz, hogy ezekben a kérdéskörökben nehezebb egyszerűsíteni, mégis, ezt így kicsit alibi-dolognak érzem...

8. Azért a semmizés és az újrahasznosítás azért nagyon nem ugyanaz. Még akkor sem, ha a semmizés funkcióját az újrahasznosítással is el lehet látni. Igen, a szavazásokat én is láttam, és az alapvetően nagyon jó, hogy egy többség véleményét figyelembe veszitek, akár itt, akár a design kérdésnél anno, akár a Nemzetis draftnál. Lehet egyébként ez a kérdés is megért volna egy közvélemény-kutatást.

9. Nos, igen, ha az ember megnézi a Nil herceg dalnokát és az új orgling disznót, látja, Zénben sincs egy egységes erősség-mérce. Viszont azért számomra ez a gondolatod felvet egy aggályt. Ha gyakorlatilag 100 Ft-os áron be lehet majd szerezni olyan lapokat, amik nagykiegben akár 1.000,- Ft-os ritkák is lehetnek, abból sztem óriási flame lesz itt is meg a blogon is (meg úgy unblock...láttuk az Életadót és a Dalnokot, akiknek egyesek még mindig a fejét követelik). Ha viszont nem ez fog történni, és mégis Zénben lesznek gyengébb lapok, akkor ezek a deckek objektíve gyengülni fognak. Ez persze már az üzletpolitika része, amibe végképp nem szeretnék beleszólni, mert tényleg semmi közöm hozzá, csak megjegyeztem. Ezenfelül, ha túlontúl sok Zénbe száműzött dolog lesz, akkor már tényleg nem lesz elég az évi 60 lap ezekre az erősítésekre, főleg úgy, hogy sztem a Zéneket sem akarjátok majd ennyire specifikusra tenni (hacsak nem 'első lépés a Zénbe száműzés...'). De ez a ti dolgotok.

10. Na, ez a legkardinálisabb kérdés, miben nem értünk egyet. Egyfelől itt nem csak egy formátumról van szó, hanem számos kisebb, egyedibb formátumról. Pl. 100-pontoson (Dungeonben is gyakran van ilyen) sem mindegy, hogy egy etnikum alap építőköveit 0 pontból rakjuk vagy pedig az már 48-60 pontot elvisz tőlünk. De pl. a Blog novemberi egyedi versenyén is erősen lekorlátozza ezeket a dekceket, és bármilyen, kieg alapon korlátozó formátumon ezeknek a deckeknek sok babér teremni nem fog. Szerintem elég sok formátumon esnek ki ezek a koncepciók, ami főleg az egyedi versenyeket kedvelő szervezőknél fog meglátszódni.

11. Bízom abban, hogy ténylegesen sikerül ezt a problémát megoldani és jobbá tenni.

12. Ezzel kapcsolatban a legnagyobb kérdésem az, hogy miért most? Hiszen 13 éven (!!!) keresztül fértek meg remekül a TF-es és ŐV-s lapok egy kiegben, 1-2 kivétel volt, de nem ez volt a jellemző. Ennek tükrében nem igazán értem, hogy most miért változott ez meg. Egyébként számomra egy komoly kérdés, hogy ezzel mit akartok elérni? A "Tolvaj klán és tsai" kifejezések megszűnését a játékban, vagy pedig a galetkik, testrészek, torzszülöttek játékból való kivezetését, vagy legalábbis bizonyos szinten történő parkolópályára helyezését: Mert előbbit a Zénbe száműzés nélkül is meg lehetne oldani, utóbbira viszont a legnagyobb jóindulattal sem tudom azt mondani, hogy a sokszínűséget nem vagy csak csak kismértékben csökkentő dolgok lennének, hiszen pl. a xenok voltak akik idén behos versenyen egyedül megtörték a kontrollok dominanciáját, a legendás képesség a hkk egyik legkreatívabb képességei, az orglingokat is sokan szeretik, a galetkik meg nagyon régóta üde színfoltjai a mezőnynek. Ez komoly diverzitás-csökkenéssel járhat, ahogy előttem Simon Dani is írta.


Igazából úgy érzem, hogy általánosságban nincsen köztünk vita, hasonlóan gondolkodunk, csak a konkrét döntésről, ott viszont elég nagy. Úgy látom, hogy te úgy érzed, hogy egy valódi probléma áll fenn, amit ez az intézkedés úgy old meg, hogy nem generál jelentős másik problémát. Én meg pont fordítva látom, hogy egy gyakorlati szinten nem létező probléma szűnik meg és lesz helyette egy tényleg valódi probléma.

Persze nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez a ti döntésetek. Nyilván nem fogom azért abbahagyni a játékot, ha ez megtörténik, és sztem senki más sem. De egész egyszerűen ebben én most nem látom a logikát, és az első 10-15 hsz-ből kiindulva nem én vagyok az egyetlen.
 
Balázs +1
 
12. Az ŐVs, galetkis, hegymélyi vonulat mára már szerepjátékilag kis inkább zavaró, nem igazán illik egyes kiegészítők tematikájába (már amikor és amennyire van ilyen ).
 
No, neked még válaszolok, bár szerintem már leírtam, de Te mindenképp megérdemled

1. A játékot szerintünk (Miklós + én) egyszerűsíteni kell, de legalábbis nem bonyolítani tovább.
2. Új dolgokra (képességek, ilyesmi) időnként szükség van, ettől érdekesebb a játék.
3. Ezért egyes (akár apró), a játékban nem alapvető, a sokszínűséget nem, vagy csak kismértékben csökkentő dolgokat "ki kell vezetni".
4. Tökmindegy, hogy mennyire apró dolog, ha fájdalommentesen kivezethető, akkor meg kell tenni.
5. A kivezetés "gyengébb" verziója, a "megmarad, mint koncepció, évi néhány jó lapot kap, de Zénben, nem normál kiegben". Ennek az az értelme, hogy szerintünk egy kezdőbb játékos előbb vesz az aktuális kiegből, mint Zénből.
6. Amiket írtál (árnyék, hegymélyi, időleges kts.), azok gyakorlatilag ki vannak vezetve. Én olyasmire gondoltam, ami nincs.
7. Az hogy számodra, ill. más 5-10 éve játszó embereknek a játék nem bonyolult, itt nem releváns. A fórumra írók többsége ilyen, és ezek nagyrésze nem is tud más nézőpontba helyezkedni sajna, de nekünk muszáj. Aki tanítgatott mostanában kezőket játszani, az talán jobban érti.
8. Az Újrahasznosítás talán hiba volt, de nagyon sokat szerették volna (HKKBlog pl.) és a Semmizésre amúgy is szükség volt.
9. Az, hogy egy koncepció Zénben kap lapokat, az semmilyen szinten nem jelenti, hogy gyengébbeket kapna. Pl. most ezek a lapok nem Zénbe voltak szánva (nincs is igazán ilyen kategóriánk).
10. Azt, hogy a 100 féle verseny közül egyben (gyak-nemgyak-nemZénes verzió) néhány koncepció gyengül, nem tartom lényeges problémának.
11. A FAQ kérdés ettől független, bár nyilván jogos felvetések, de nincs így köze a lapok készítéséhez (max. annyi, hogy próbáljunk nem FAQ-generáló lapokat csinálni). A FAQ tisztázás, készítés egy IRGALMATLAN nagy, soha véget nem érő munka (ezt János is bizonyíthatja), amit valamilyen szinten mindig csinálunk, nyilván lehetne sokkal jobban is, de ennyire telik az időnkből, energiánkból. János segítsége itt nyilván sokat fog segíteni a helyzeten.
 
nem tudom mire fel, és honnan szedted ezt a gúnyos és kioktatós stílusodat dani. nem hiszem, hogy ahogy én veled viselkedtem az elmúlt években, ilyen válaszokat kéne olvasnom, még akkor sem, ha kevesebb információm van a játékról, mint neked, vagy tévednék.

semmi esetre sem állítottam, hogy sajnálni kell a kontroll-t vagy a kontrollal szívesen játszó embereket.

tudom, hogy általában a kontroll a legerősebb koncepció, ez játékmódjából ered, és csak ritkán jön ki egy-egy lap, vagy lapcsoport, ami ideiglenesen háttérbe szorítja.

azt gondolom, hogy a halászat, féreg a moás izé nem túl erős lapok, mert nyilván csak side-ba férnek, és onnan is csak egy pakli ellen jók.

természetesen a stigma, kyorg, térszaggatás, mélység és az ilyesmi lapok, amik alapból beférnek, és más ellen is jók, azok nagyon erősek, és hozzásegítik a kontrollt, hogy a legerősebb pakli legyen. de ezek nélkül a lapok nélkül az összes varázslatot a pakli 80-90%-át ki lehetne dobni a kukába.

én egyensúly párti vagyok, és mindig is az voltam, ezért sem szeretem az ilyen megoldhatatlan lényeket, amiket se megfogni, se leszedni nem elhet, és még valahogy zavarja a játékomat. önmagában ne mzavar se az antimágia, se a rezisztencia, se az élet, se az asztalról kánterlés,se a drágítás, de amikor ezekből egyszerre 2-3-4 dolog valahogy egy lapban összejön, és ilyenből 2-3 kikerül az asztalra, az egy elég lehetetlen állapot.

vagy, hogy egy teknős pakli antimágiásan második körre felhúzza a paklit, majd leüt és lelő, és egy manáról nézem végig.

persze az első körös trinigan kombó kirakása is hasonló helyzet, de abba még mindig könnyebben bele lehet akasztani.

igazából szerintem ott lett elrontva a dolog, hogy túl sok ingyen jövő lap van, és úgy felpörgött a játék már az első és második körben, hogy ha nem húzol be ellenlapot, akkor szevasz... ezért a sok ellenlap, és a sok ellenlap elleni ellenlap
 
Nincs ezzel semmi probléma. Egy ilyen átfogó, nagyobb volumenű munkához természetes, hogy idő kell.

Csak azért írtam a kommentemet, hogy kicsit azt érzékeltessem, hogy mennyire "komoly probléma" a "Dornodon-Tolvaj klán" kérdés másokkal összevetve.
 
A Bubu által, és lentebb mások által is megfogalmazott igényre próbál majd kielégítő megoldást nyújtani a Kódex.

Tisztában vagyok a gondokkal, és ennek fényében igyekszem azokat kezelni is. Sajnos nagyon lassan haladok. A szabálykönyv effective már kész, most a kiegészítő szabályokon, faq-kon rágom át magam, és a szükséges pontosításokat beleépítem a szabályokba, a szükségtelen meg kap egy "takarítsuk el de sürgősen" - flag-et. Türelmet kérek, és megértést. A kezdeti hurrá-hangulathoz képest mára egy-két kommentelő maradt, nem véletlen, hogy nem kínlódok az aktuális részeredmények leközlésével. Nincs értelme.

A Kódex készül, bár általában csak hétvégenként, és ha szabadságon vagyok, akkor tudok vele gyorsabban haladni. Optimista vagyok, és elszánt. Ha elkészül, a különböző fórumokon felvetett problémák túlnyomó többségére önmagában megoldást fog jelenteni.
 
"egy kontrollban van 3-3 stigma és halászat."

Ez igy nem igaz:

3 halászat (estenként)
3 stigma
3 térszaggatás
3 kyorg
3 Kinetikus féreg (esetenként)

Ezekböl 1-et nagyvalószinüség szerint behúz kezdökézre.
És máris törölheted a segged az antimágiával.
 
+1
 
Pedig a Szent Grált puffogtatni olyan jó

Mondjuk tegyük hozzá, én sosem voltam azok között a játékosok között, akik annyira nagyon hangoztatták volna, hogy a játék túl bonyolult. Ami viszont a bonyolultságot adja, az semmiképpen sem a szabálykönyv, inkább 3 tényező:

- Egymásnak ellentmondó, régi, de még hatályban lévő faq-k. Én ezt érzem az egyik legnagyobb gondnak. Bírói pályafutásom során nem egyszer volt olyan, hogy 20-12 éves, még érvényben lévő faq-kra hivatkoztak versenyzők, én meg győztem őket meggyőzni arról, hogy ezt már évek óta nem így használják. Hogy csak egyet mondjak: AK 99: Nem kell dobni Sötét manifesztáció által húzott lap után, ha Galetki helytartó van játékban. Holott a Galetki helytartó nem a követőre, hanem konkrétan a húzásra hat. Ezt Behos versenyen is többször beítélték már nekem, mégis komoly vitám volt a rossz faq miatt. De van még jó pár ilyen.
Ezenfelül a fórumon nagyon nehéz rákeresni egy adott faq-ra, hiszen, hogyha nem a konkrét lap kapcsán merül fel a kérdés, hanem csak analógia útján, akkor nagyon nehéz megtalálni a hatályos faq-t. Jó, lenne egyszer a mai napig hatályos és gyakran felmerülő faq-kat összegyűjteni. Ha lenne ebből mondjuk egy kétévente frissülő nyomtatott kiadás, azt komolyan meg is venném minden alkalommal.


- Sok képesség. Ez alapvetően probléma és ezen dolgoztok ti is. De szerintem lehetne még szép lassan kivezethető képesség. Pl. ebből a szempontból nem értettem, hogy az újjászületést miért kellett visszahozni. Ennek a képességnek 3 'értelme' van: Egy újabb bonylult, de teljesen marginális szabály, a pakliból folyamatában kereső, de alig előre lépkedő, mellesleg potenciálisan időhúzó hoki-deckek kapnak egy új sanszot, és vitát szül a token szabállyal, mert elvileg az ellenfél a tokeneket bármikor visszakevertetheti a deckbe, de az sem biztos, hogy van annyi tokenje/fóliája a játékosnak, hogy ezt megoldja. Sztem egy potenciálisan 100%-ig kivezethető képesség került vissza. Ilyennek tartom az árnyékot is, szerencsére olyan lap nem is jelent meg mostanság. Néhány régebbi, inkább hátránnyal járó képességet (hegymélyi varázslat, időleges költség) még gond nélkül ki lehet vezetni, ezeket senki sem érzi meg.

- Túl bonyolult lapok mellőzése. Tudom, ez neked is a rákfenéd, én nem szeretem a faékeket sem, de nem baj, ha nem jelennek meg 123 kérdést generáló lapok.



De akkor had kérdezzek vissza:

- Mégis mi az az óriási nagy bonyodalom, amit az ŐV-s klánok okoznak a játékban? Nem tudom, ki hogy van vele, de nálam, ha valaki megkérdezte, hogy mi az alapvető különbség a Dornodon és a Tolvaj klán között, akkor annyit mondtam, hogy a világon semmi, tradícióból a galetkiket és torzszülötteket meg pár varázslatot így jelölnek. És ennyi elég volt. Ezzel szemben pl. az "idézési költség helyettesítése" definíciója kapcsán minden 2. versenyen kérdést kapok. Nem azt mondom, hogy az IK helyettesítést ki kéne szedni a hkk-ból, mert az mégis kicsit drasztikus lenne . De nem érzem, hogy egy ilyen szabálymódosítás lényegi problémát érintene.

És, ahogy előttem Sallai Gábor megfogalmazta, egy olyan problémát oldotok meg, ami elméleti szinten létezik, és ezzel párhuzamosan megjelenik egy olyan probléma, ami viszont valódi: egyes korlátozott formátumokon ezek a paklik teljesen kiesnek. Ráadásul lehet egy távlat következménye is: feltételezem, hogy Zénben 1500-as spoilerek nem jelennek meg egy adott etnikumhoz, így könnyen lehet, hogy a paklik erősödésének a mértéke sem lesz olyan, mint a nagykiegészítőkben fejlődő deckeknek (vagy ha igen, menni fog a hőzöngés, mint a Nekros Zénnél). Ez nekem a gondom ezzel az elképzeléssel.



Ui.: Ami engem illet, én még azt is elfogadnám, hogy hagyjuk a csudába a Tolvaj klánt és társait, meg az ŐV-hitelességet is, és legyen a galetki ,a testrész és a torzszülött is Dornodon. Szvsz nincs ezzel semmi gond. Azt viszont nem értem, hogy azt, hogy ezek csak Zénbe kerüljenek, mi indokolja.
 
Tudod van szerencse is a világon

Másrészt az is igaz, annak ellenére, hogy mennyire erőteljes koncepció volt jelenleg a kontroll, kapta az erősítést a világégésben.
És azt is figyelmedbe ajánlanám, hogy a legutóbbi hagyományos versenyen a profi szekció első 3 helyezettje kontrollal játszott

Szeeegény kontroll, sajnáljuk már, hogy a Trinigan-féle uralta az asztalokat 2 évig...
 
5 lapos kontroll 3 lap ellen, két stigmával ingyen leszedve két lapot nem tudott nyerni egy vitathatatlanul jó játékos kezében, akkor szerintem ne modnjuk, hogy túl erős ellenlapokat kapott a kontroll, vagy túl erős a kontroll.

egy kontrollban van 3-3 stigma és halászat.

egy lényes deckben van 9-15 antimágiás lény, amik utána drágítanak vagy kánterelnek.

100 meccsből, hányszor lesz behúzva az a az antimágiás lény, és háynszor a 6 darab ellenlap?

jó tudom, ott van a kyorg a nyomi g meg a térszaggatás mélység is dobálni, de szerintem soha nem lesz annyi antimágia elleni lap a palettán, és egy játékos paklijában sem, mint ahány antimágiás és kontroll-t szivató lény és további tartozék...
 
Ezerből egyszer fordul elő. :-D Kicsit azonban magadnak mondasz ellent, mert így sem tudtam nyerni a 3 lapos kezdőkezed ellen 5 lappal. Ha annyira kemény lenne a papír, akkor talán nem vagyok oly nagy balphasz, hogy kiszívjak. Mondjuk ebben komoly szerepet játszott a 3 lapra behúzott elmecsapdád, ami elég pro kezdés volt. ;-)
 
 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.