A legkevésbé sem mondható megszokottnak, hogy tűzfőnix vitorlázik Fehérbérc, a kalandozóváros légterében. Pelegrinnek, az ifjú Álomőrzőnek azonban menekülnie kellett, és konok üldözői elől már csupán odafönt lelhetett egérutat. Az előtte álló éj azonban még kellemetlen meglepetéseket tartogat számára: többek között át kell értékelnie magában, hogy ki a barát és ki az ellenség...
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Mágusok alkonya előzetes 4.
Ezer világ őre
Rhatt jelenleg nem igazán sorolható a legerősebb színek közé, és az eddigi előzetesek során sem esett sok szó a HKK "legfiatalabb" istenéről. Ez azonban szerencsére még nem jelenti azt, hogy a szín kedvelői nem számíthatnak néhány kellemes tápra. Itt van például az Ezer világ őre, amely elődjéhez hasonlóan egy permanens lapleszedés lesz, méghozzá a határozottan stabil fajtából, melyet a rezisztencia és a lopásokkal szembeni ellenállás biztosít majd számára. A kalandozók védőszentje mellett már az első körben bevédhet bennünket, hiszen egy lapdobással így már 1 VP-ért az asztalra érkezhet, a legjobban azonban nem a hagyományos, esetleg Lépéselőnyös verzióban, hanem Lassan járj! mellett fog működni, remekül együttműködve néhány hónappal ezelőtt megjelent Zénes társaival. A Rhatt szín egyébként néhány új ganüid és fókuszkristály mellett olyan lapok felújított verzióival erősödik majd, mint A rend ereje, a Vén Arfma vagy a Jég bogyola.
Szirén gésa
A szirének legkisebbikét, a Szirén lánykát egy korábbi bemutatócikkben láthattátok már, általánosságban azonban még nem esett szó a HKK legújabb etnikumáról. Összesen 5 darab szirén várható a Mágusok alkonyában, melyek nem csak egymás társaságában lesznek erősek (a tesztelésen leginkább morfokkal és Villámháborúval próbálgattuk őket, nem kevés sikerrel), de többségük más paklikban is felbukkanhat majd. Ennek kiváló példája a Szirén gésa, amely egyike lesz a lapot semlegesítő lényeknek. Természetesen a szirének "beépített" képességével, a csábítással is rendelkezik, ami azt jelenti, hogy nem csak megfoghatunk vele egy lapot (ráadásul ősmágiásan), de ezt követően még el is lophatunk egy lényt, amivel a vártnál is komolyabb törést vihetünk az ellenfél játékába. Ami a többi szirént illeti: a gésa és a lányka mellett érkezik még a társait erősítő papnő, az erőforrás-utánpótlásért felelős kurtizán, illetve egy igen erős (nem mellesleg mágikus védelmű) avatár, a császárnő is.
Sötét mágia
A varázslatok és az erőforrások kissé háttérbe szorultak az eddigi előzetesek során, pedig lesz ám belőlük is - itt van például az egyik kódos lap, a Sötét mágia. A Dornodon varázslat mostantól a játék legstabilabb varázspont-termelése lesz, hiszen counterelhetetlenül a rendelkezésünkre bocsát 7 manát, ami mondani sem kell, brutális fegyvertény - az újonnan megerősödő sárkányos, illetve behemótos koncepciók számára például ez egy igen komoly segítség lesz. Az ősmágia miatt a drágítások sem állhatnak az útjába, ugyanakkor drágítás mellé is igen jó lesz, hiszen egy Lassan járj! például a legnagyobb örömmel fogja kijátszani a második körben. A játék későbbi szakaszában nyilvánvalóan nem lesz különösebben erős alternatív felhasználási mód híján, mindent azonban ne várjunk el egy reagálhatatlan manatermeléstől.
Óriásvarány
Ahogyan arról korábban már hallhattatok, a Mágusok alkonyában több új lapot is kapni fog A behemótok nagymesterére épülő koncepció - főleg fehér színből, melyet Rhatthoz hasonlóan szintén hanyagoltunk az eddigi előzetesek során. Lássunk is akkor egy ilyen megamonsztert! Íme az Óriásvarány, aki a Zénben megjelent Hájas okerónhoz hasonlóan önmagában oda tud csavarni egy 10-est az ellenfélnek - feltéve persze, ha van élő követőnk. Neki ráadásul képességei is jobbak: ugyanúgy hálózik, viszont drágább rá reagálni, valamint rögtön le is szed egy lényt. Az ellenfélnek gyorsan meg kell oldania, ha nem akar komoly bajba kerülni, hiszen ha túlél egy kört, akkor már igen nagy pusztítást véghez tud vinni - ezen tulajdonságának köszönhetően a lassabb lényes kontrollokba is bekerülhet. Ha valahogyan tudunk rá egy életet varázsolni (mondjuk az új Dj'arekh tárcsával vagy A halhatatlanok nagymesterével, de egy új fehér tárgy is alkalmas lesz erre), akkor nehezen megoldható fenyegetéssé válhat.
Nekromanta detektor
A bemutató-sorozat második felvonásából kiderült, hogy Chara-din jócskán meg fog erősödni az új kiegészítővel, ellenszere is lesz azonban a fattyak várható özönének: a Nekromanta detektor alaposan el fogja látni a bajukat. Sőt, nem csak az övéket, hiszen a Chara-din fattyak mellett a Kisebb angyalokat is gyönyörűen megoldja, de remek válasz lesz a Kismasszára is. Mivel nekromanta, ezért eszünkbe juthat a Roxos koncepció, oda azonban nem lesz a legjobb, hiszen a saját Nekromanta csontvázainkat is elpusztítja (no meg az anti-mágia sem feltétlenül illik abba a pakliba), a csontok kedvelői azonban ne szomorkodjanak, jönni fog ugyanis erős lap kedvenc követőjük mellé. Paklinézegetős képessége inkább csak érdekesség, mint valódi extra - az elvetemültebbek persze elkezdhetnek gondolkodni valami különc kis kombón.
Csető Zsolt
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 5 szavazat alapján 7.8)