Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a KGK?
Ismertető a játékról
Gyorstalpaló - Szabályok
Teljes szabálykönyv
Alternatív szabályok
Beszélgetés a tervezővel
KGK-t forgalmazó boltok
Chat, üzenőfal
Fórumok
Szavazások
Írások, novellák
Gyakori kérdések
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
KGK csere-bere (123)
KGK-ról általában (2080)
Melyik lapokat szereted legjobban a Káosz Galaktika Kártyajátékban? (112)
Szeretnél-e új Káosz Galaktika Kártyajáték kiegészítőt? (41)
Kombók és paklileírások (91)
Ami a szabályokból nem derül ki. (62)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Káosz Galaktika Kártyajáték - Ismertető

Első benyomások... A tesztelő csapat tagjaként elmondhatom, hogy a készítők valóban mindent megtettek annak érdekében, hogy a Káosz Galaktika kártyajáték ne csak kártyajátékként alkosson kompakt, kidolgozott egységet, hanem a KG világának eddig nem igazán ábrázolt képi és verbális világát is elénk csalogassa. Kötelező darab a gyűjtögetős kártyajátékok rajongóinak, de azok számára is melegen ajánlom, akiknek ilyen téren semmilyen tapasztalata sincs, mert könnyen elképzelhető, hogy nem csak a kártyajátékokat fogják általa megkedvelni, hanem ráéreznek egy csodálatosan kidolgozott sci-fi világ ízére is.

A kártyajáték háttértörténete... Bár szinte mindenki találkozhatott már újságok hasábjain Káosz Galaktika cikkekkel, novellákkal vagy ilyen-olyan statisztikákkal, a teljesen laikusoknak szeretnénk egy kis betekintést nyújtani a kártyajáték alapjául szolgáló világba. A játék a távoli jövő egy alternatív szálán fut, helye az anarchiába zuhant, dekadens Galaktikus Birodalom, mely elkeseredett harcot folytat a belső káosz és a zargok (egy idegen galaxisból érkezett agresszív faj) inváziója ellen. Manapság a hét fő faj által uralt Galaktikus Birodalom szétesőfélben van. Belső viszályok dúlnak a császári tartományokban, a hatalmi intrikák és polgárháborúk miatt meggyengült az elhanyagolt, mostohagyermekként kezelt külső szektorok ellenálló képessége. A Birodalom lomha és tehetetlen, a gigantikus korporációk egymással háborúznak a profitért. Ebbe a kaotikus világba érkeznek a zargok, az idegen galaxis hódító agresszorai, és kíméletlenül átgázolnak a külső világok meggyengült immunrendszerén. A fejlett technológiával felszerelt idegen űrhajók lerombolják a peremszektorok és a Birodalom külső héján elhelyezkedő civilizációk ezreit. A reményvesztetten menekülő világok az általuk evakuált milliókkal kétségbeesetten próbálnak új, lakható planétákat keresni, hogy ott letelepedve, kolóniákat kiépítve megpróbálhassák az újrakezdést. Azonban kevés szűzföldet találnak a céljaikhoz, a nyersanyagok szűkösek, így a kolóniák vezetői ádáz harcba kezdenek a szabad bolygók megszerzéséért. Eközben lassan a zargok előőrsei is megérkeznek, hogy még jobban megnehezítsék a kolóniák feladatát: egy új, erős és biztonságos civilizáció felépítését...

Hogy kerülsz te a képbe?... A Káosz Galaktika Kártyajátékban te egy űrbéli kolónia teljhatalmú ura és egyben egy hadiflotta vezére vagy. Célod, hogy legyőzd az ellenfeledet, aki szintén egy kolóniát irányít, és ezzel egy újabb szabad bolygóhoz jussál, folytatva a terjeszkedést a Káosz Galaktika világában. A játékban a kolóniádat a paklid jelképezi, a játékot az a játékos nyeri meg, aki a kijátszott lapjai segítségével előbb elpusztítja az ellenfele kolóniáját.

Fejest ugrunk a mélyvízbe... Mielőtt részletesen is belemélyednénk a kártyajátékba, szeretném elmondani az első benyomásaimat a rendhagyó elemekről. Nagyon tetszik, hogy a készítők alapvető célkitűzése az volt, hogy a többi gyűjtögetős kártyajátékkal ellentétben a szerencsét minimálisra redukálják. A másik fontos észrevételem, hogy a harcrendszer amellett, hogy egyszerű és áttekinthető, sokkal nagyobb mélységet kapott, mint eddig bárhol, igazi stratégiai párharc, ahol az egyes nagyobb paraméterek nem feltétlenül jelentenek biztos sikert. A különböző fejlesztésekkel, és az egyes laptípusoknál lévő időzíthető kifizetési (és felfedési) lehetőségekkel váratlan meglepetéseket tartogathatunk ellenfelünk számára, ahol jól meg fér egymás mellett a blöff és a tényleges fenyegetés.

Címszavakban a fogalmak...

Kolónia: A kolóniádnak a játék elején pontosan 45 lapból kell állnia, egyféle lapból maximum hármat tehetsz bele. A kolónia egyszerre reprezentálja a forrásodat, a lehetőségeidet, és az "életedet".
Szemét: A szemetedbe kerülnek képpel felfelé azok a lapok, amik kifizetve hagyják el a játékot.
Pusztulat: A pusztulatodba kerülnek képpel lefelé azok a lapok, amik kifizetetlenül hagyják el a játékot.
Kantin: A kantinodba játszhatod ki a legénységeidet arccal lefelé (egy-egy jó időben kifizetett és felfedett legénységi tag komoly meglepetéseket okozhat). A legénységi tagok bevetésenként cserélhetőek, vagy egyszerűen csak a háttérből irányíthatják az eseményeket. Több legénységi altípus létezik.
Felszín: A felszínedre játszhatod ki képpel lefelé a bázisaidat. A bázisokról regényeket lehetne írni, hatalmas stratégiázási lehetőséget nyújtanak, és a tesztelés során még most is születnek olyan kombók, amik alapjaiban fordíthatják meg a játék menetét. Szinte univerzális lehetőségeket nyújtanak. Azt leszámítva, hogy egy fejlesztés alatt álló (és persze lefelé fordított, ergo láthatatlan) bázis állandó potenciális fenyegetés, típusától függően az elkészült bázis használható csapdaként, hosszan születő instant hatásként, permanens képességet adó, vagy hátvédként szolgáló „encsantkéntö, hosszú távú befektetésként és még sorolhatnám.
Hangár: A hangárodba játszhatod ki képpel felfelé az űrhajóidat. Az űrhajók a játék kulcselemei. Vannak felderítők, vadászok, cirkálók és rombolók is. A képességeiken és árukon kívül négy fontos paraméterrel rendelkeznek. Ezek a sebesség (nagyon fontos a csata időrendisége szempontjából), a tűzerő (a tényleges harc potenciája), páncélzat (ez gondolom evidens), és a bombázás (ami az ellenfél kolóniájának, bázisainak és központjának pusztítását segíti). Az űrhajóra játszhatunk ki felszereléseket és legénységi tagokat, amiben a legszebb, hogy kifizetetlenül, és felfedetlenül kerülhetnek a hajóra, így is növelve a bizonytalanságot az ellenfélben. Egy-két jól választott fegyver, hajtómű, vagy legénységi tag komoly meglepetésekkel szolgálhat a harc kimenetelét illetően. Persze itt is nagy a szórás, van aki az egyszer használatos preventációs rakétákkal operál majd, és lesz aki a minél masszívabb páncélzatot igyekszik majd a hajóira összehozni.
Központ: A kezedben lévő lapok neve központ, innen hozhatod játékba a lapjaidat vagy játszhatsz ki eseményeket, megszakításokat. Mint lényegében minden, ez is támadható megfelelő bombázással. Adott „kézméretö van, de a tapasztalt játékosoknak nem okoz gondot elkerülni a „befagyást, hiszen a lapok egy része kifizetetlenül is kijátszható. A megfelelő lapo(ka)t kicsit drágábban több kártyából is kikereshetjük, ezáltal minimálisra csökken a véletlen szerepe. Fontos momentum, hogy creditért lehet húzni, méghozzá bármennyit (esetleg egyet sem, ha épp úgy látjuk jónak), tehát gyakorlatilag mi alakítjuk a központunkat.

Creditkészlet... A creditkészletedből tudod kijátszani és kifizetni a lapjaidat. Ehhez nem fűznék komolyabb kommentárt. A credit úgymond „regenerálódik", de koncepciókkal és jól választott fajjal utazhatunk is nagyobb credittermelésre.

Űrhajó képességek ízelítőnek... Te döntöd el, hogy használod-e egy űrhajó képességét vagy sem. Ilyenkor semmi mást nem kell tenned csak bejelentened, hogy használni akarod az űrhajód képességét. A harc közben használatos űrhajó képességeket az űrhajó csak akkor használhatja, ha a harc szabályainak megfelelően, a sebességétől függően, sorra kerül.

Álcázás: Nem lehet lap vagy képesség célpontjának kijelölni.
Gyorstüzelés: Nem lehet rá visszalőni.
Sorozatlövés: Sebzés kiosztásakor lehetőséged van az ellenfeled harcban résztvevő űrhajói között elosztani a sebzését, ezt visszalövéskor is használhatod. A sebzés elosztásakor minden megsebzett aktív űrhajó visszalőhet. Egy harc fázisban semmiféleképp se oszthatsz ki több sebzést, mint a tűzereje.
Lopakodás: A tüzelési fázisban tüzelés helyett azonnal bombázhat, ilyenkor használtba fordul. Visszalövés helyett is használhatod.
Kötelék: Az ilyen képességgel rendelkező, harcban résztvevő űrhajóid között te oszthatod el az ellenfeled űrhajójának sebzését. Ha az ellenfeled sorozatlövés képességet alkalmaz, nem használhatod.
Nehézfegyverzet: A tüzelési fázisban két creditért eggyel növelheted a tűzerejét a harc fázis végéig, de maximum az alap tűzereje kétszereséig.
Javítás: Ha találatot kap csak használtba kell fordítanod, nem pedig sérültbe. (a lapok állapotának fajtáiról a következő cikkben bővebben írok)
Tűzszerészet: A bombázási fázisban annyival növelheted bombázását a harc fázis végéig, ahány lapot a pusztulatodba dobsz a kolóniád tetejéről, de maximum az alap bombázása kétszereséig.

Zárszó... Nagyjából ennyi bevezetőnek. A kártyapakliban található szabálykönyv részletesen is leírja a játékot. Most pedig megyek és olvasgatom a lapok flavorjait, mert nagyon jók! Ráadásul minden lapon található egy kis darab a KG világából, így ha valaki csak ezeket olvassa, már akkor is elég tiszta képet kap magának a világnak a felépítéséről.

Ez a termék sajnos már elfogyott.

Létrehozás: 2003. október 9. 15:42:13
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.